مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

ثبت اسناد آذربایجان غربی ، استان برتر کشور شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: این اداره کل در شش ماهه نخست امسال در اجرای برنامه عملیاتی حوزه املاک استان برتر کشور شد و بالاتر از استان‌های تهران و اصفهان ایستاد.
امیر جوان‌کیا در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح برنامه‌های عملیاتی این اداره کل در شش ماهه نخست سال 93 اظهار داشت: بر اساس سلسله بررسی های مداوم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وضعیت عملکردی استانهای مختلف در زیر مجموعه این سازمان در حوزه املاک در 16 محور به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد که در بررسی ها آذربایجان غربی توانسته است با گذر از هدف گذاری های انجام شده و انجام 8 در صد فعالیت بیش از تعهدات خود در صدر استان های کشور قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این اداره کل در موضوع دریافت نقشه های اراضی، حریم و بستر رودخانه ها و انهار، مقرر بود در طول سال 4 هزار هکتار را تحت پوشش برنامه های عملیاتی خود قرار دهد اما با فعالیت کارکنان این مجموعه موفق شده است تنها در شش ماهه نخست سال 93 نقشه های افزون بر 20 هزار هکتار از اراضی، حریم و بستر رودخانه ها مربوط به این محور را دریافت کند که این رقم رشد 500 درصدی را نشان می دهد.
به گفته وی هم اکنون کل جاده های فرعی و اصلی استان که از سوی اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل ثبت اسناد و املاک معرفی شده اند وارد سیستم ثبتی شده و وضعیت آنها در موضوع حریم قانونی کاملاً مشخص شده است.
جوان کیا گفت: این اداره کل در صدور اسناد مالکیت موقوفات بلامعارضی که صحت وقف آنها محرز شده توانسته است 181 مورد سند را صادر کند در حالیکه برنامه سالیانه در این بخش 90 سند را هدفگذاری کرده بود بنابراین در این محور رشد 201 درصدی اتفاق افتاده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به دیگر توفیقات این اداره در محورهای 16 گانه اظهار داشت: براساس برنامه امسال قرار بود در داده آمایی اطلاعات نقشه های ثبتی قدیمی 285 برگ نقشه از سوی این اداره کل صادر شود اما فقط در شش ماهه نخست سال 530 برگ نقشه صادر شده و این اداره در این بخش نیز با 186 درصد رشد بیش از برنامه به وظایف خود عمل کرده است.
وی افزود: تثبیت قطعات در لایه منابع طبیعی در آذربایجان غربی از موضوعاتی است که در این استان از اهمیت برخوردار است و در این حوزه نیز در حالیکه هدف برنامه برای طول سال 35 هزار هکتار بود اما در نیمه نخست امسال افزون بر 56 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی تثبیت قطعات شدند و عملکرد این اداره در این بخش نیز با 162 درصد رشد پیدا کرد.
جوان کیا گفت: عملکرد این اداره در تثبیت قطعات در لایه محدوده پلاک های ثبتی بزرگ 136 درصد رشد داشته و در پلاک گذاری قطعات در لایه منابع طبیعی نیز رشد 106 درصدی حادث شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی افزود: میانگین درصد پیشرفت در برنامه عملیاتی سال 1393 در محورهای 16 گانه، با افزایش مناسب در بسیاری از بخش ها به 8 درصد رسیده و این امر سبب شده تا آذربایجان غربی همچون سال گذشته بالاتر از استانهایی مثل تهران، قم، خوزستان و اصفهان در ارزیابی های دقیق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بایستد.


منبع : سایت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد