مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

بیانیه پایانی هشتمین همایش جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور


هشتمین همایش فعالان حوزه مجازی و جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور مطابق برنامه و تصمیمات متخذه در همایش هفتم در قم ، در روز ها ی 24 الی 26 اردیبهشت 94 در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) و مقارن با عید سعید مبعث برگزار گردید.

این نشست از ساعت 10 صبح روز پنج شنبه باحضور مدیرکل محترم امور اسناد سازمان و مدیرکل محترم ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی و هیات همراه و ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و اعضای هیات مدیره کانون‏ ها و جوامع تهران ، خراسان رضوی ، مازندران ، یزد و آذربایجان شرقی و جمع کثیری از فعالان حوزه مجازی و تعدادی از سردفتران و دفتریاران مشهد با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی شروع بکار نمود و پس از سه روز بحث و تحلیل و بررسی آسیب ها و مشکلات و مطالبات حقه دفاتر اسناد رسمی و تبادل نظر و ارایه راهکار های عملی ؛ با صدور بیانیه ای بشرح ذیل ، ساعت 12 ظهر شنبه 26 اردیبهشت بکار خود پایان داد.

  1. مقرر گردید توسط ریاست محترم کانون سردفتران ودفتریاران تهران ترتیبات لازم برای ملاقات و دیدار اعضای جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی با مقام معظم رهبری بمناسبت سالروز تشکیل جامعه و یا 6 دی داده شود.
  2. با توجه به سخنان اخیر ریاست معظم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عزم معظم له برای حذف دخالت مشاورین املاک در امر تنظیم مبایعه نامه و قرارداد ها وسپردن امور حقوقی مربوطه صرفا به دفاتر اسناد رسمی، حاضرین بنمایندگی از کل اعضای جامعه مجازی حمایت بی قید و شرط خود را از ریاست محترم سازمان اعلام نمودند.
  3. با توجه به لزوم تعدیل تعرفه حق التحریر دفاتر طبق واقعیت های موجود و اعمال نرخ تورم براساس چهار سال قبل و چهار سال آینده وتعیین ودرج حق فنی و مشاوره و سایر خدمات متداول دفاتر اسناد رسمی ، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بنظر حاضرین، تعرفه تهیه شده کانون سردفتران تهران که پس از لحاظ بعضی از پیشنهاد ها به سازمان ارسال شده ، جوابگوی نیاز ها ی دفاتر اسنادرسمی و انتظارات و تامین کننده حقوق حقه همکاران سراسر کشور نمی باشد و از رییس معظم سازمان ثبت اسناد کشور مصرانه تقاضای تعدیل عادلانه و منطبق با نرخ تورم و هزینه های سنگین دفاتر و واقعی شدن ثمن معاملات می گردد.
  4. لزوم ساماندهی گروه های اجتماعی در فضای مجازی مطرح و شیوه نامه نحوه تشکیل گروه های تخصصی و انتشار نتایج آن در وبلاگ یا وبلاگ هایی که برای این امر ایجاد میشود پس از اصلاحاتی مورد تایید قرار گرفت.
  5. موضوع بیمه و ارایه خدمات درمانی و رفاهی خانواده ی بزرگ دفاتر اسناد رسمی مطرح و ضمن انتقاد حاضرین به عدم رفع مشکلات بیمه ، اعضای جامعه مجازی از کانون محترم سردفتران درخواست می نماید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و ارایه خدمات به کل جامعه سردفتری بنحو یکسان و مطلوب اقدام نماید.
  6. لزوم بررسی و افزایش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی و توسعه محدوده ارایه خدمات دفاتر به مردم مانند امور حسبی و شبه قضایی و بخشی از خدمات ثبتی مورد تایید و تاکید قرار گرفت و مقرر گردید همکاران نظرات کارشناسی خود را به کمیته دایمی ارسال تا از این طریق به مراجع ذیصلاح ارسال شود.
  7. با توجه به اهمیت و نقش قوانین و مقررات و لزوم فعال تر شدن جامعه سردفتری در راستای مشارکت در نهاد قانونگذاری مقرر شد اعضا جامعه مجازی در هر مورد با نمایندگان مجلس در محل خود رایزنی و با کمیته های پارلمانی کانون های استانی هماهنگ نمایند در این راستا جامعه مجازی از کانون های استانی و جوامع درخواست می نماید برای تسهیل در دسترسی به هدف مذکور ، همانند کانون مازندران نسبت به تشکیل و فعال نمودن کمیته پارلمانی اقدام نمایند. مقرر گردید جامعه مجازی با رویکرد اهمیت ورود حقوقدانان و متخصصین به نهاد قانونگذاری در جهت توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی فعالیت نمایند.
  8. با توجه به تصمیمات نشست هفتم ، شیوه نامه های تشکیل کمیته ی دایمی نشست ها و کمیته مالی مربوطه تهیه شده توسط آقای امینی قرائت و مورد تایید و تصویب قرار گرفت.
  9. حاضرین با تاکید مجدد بر اجرای دقیق منشور اخلاقی جامعه مجازی التزام خود را به رعایت امانت و اخلاق در فعالیت ها ی خود در این فضا اعلام و بی اخلاقی بعضی از اشخاص در کامنت‏گذاری در وبلاگ ها را محکوم نمودند.
  10. نشست بعدی که پیشن ها د برای کاظمین ، خوی ، سنندج ، اردکان ، سمنان ، یزد و کیش مطرح و به رأی گذاشته شد ، در نتیجه استان سمنان برای نشست بعدی تعیین گردید.

نشست هشتم جامعه مجازی با امید به دست یابی به اهداف خود و تشکیل همایش بعدی در ساعت 12 ظهر روز شنبه 26 اردیبهشت به کار خود پایان داد.

نظرات 2 + ارسال نظر
359 اصفهان چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 09:51

با سلام فعلا خبرها از حذف دفتر در شهریور شنیده می شود چقدر صبور باشیم خدا!

سلام همکار بزرگوار
متاسفانه چاره ای جز صبر نیست بنده هم خیال می کردم به این زودی ها از پر قو و مرکب عهد عتیق خلاصی خواهیم یافت ولی علی الظاهر قضیه شتر در خواب بیند پنبه دانه است اگر تا مهر ماه هم حذف شود باید خوشحال باشیم !

شکوهی 18 مهاباد شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 17:22

با سلام و عرض ادب دوست من چقدر جای شما در این عکس خالیه و این فرصت طلائی باهم بودن که از دور میتواند نمایانگر این فلسفه انسانی باشد که در جایی که عشق وجود داشته باشد محلی برای کینه و نفرت باقی نخواهد بود .دوست عزیز از اینکه زحمت پرداخت به بیانیه هشتمین همایش را کشیده بودید از شما نهایت تشکر را دارم . ضمنا" ایگونه که از حرفهای جناب آقای مرادی نماینده سازمان دست گیرمان شد دفاتر تا آخر شهریورماه امسال میهمان دفاتر هستند . با تشکر

سلام و عرض ادب و احترام محضر استاد شکوهی نازنین
مقدمتان گلباران و حضور سبزتان در کلبه مدونات کاتب گرامی.
متاسفانه توفیق از حقیر سلب شد که نتواستم در خدمت نازنینانی چون شما باشم انشالله در همایش سمنان دیدار شما میسر می شود اگر خدا بخواهد.ضمنا دفاتر اگر فقط تا پایان شهریور مهمان ما باشند باز هم جای خوشحالی دارد.... به هر تقدیر از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم شاد باشی و مانا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد