مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

عین مطلبی که در سایت سامانه معاملات خودروی کشور منتشر گردیده است!!

سند مالکیت خودرو را چه نهادی صادر می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودروم به نقل از ایسنا، مسوولان نیروی انتظامی معتقدند که سند مالکیت خودرو باید توسط نیروی انتظامی صادر شود. از آن سو مسوولان دفاتر ثبت اسناد نیز معتقدند که هرگونه معامله و خرید و فروش خودرو باید از طریق ثبت در این دفاتر قانونی شود.

این شرایط موجب شده که خریداران خودرو هم سند مالکیت نیروی انتظامی را دریافت کرده و هم مجددا با حضور در دفاتر اسناد رسمی سند این مراکز را دریافت کنند.

در این شرایط رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو می‌گوید که بهتر است صدور سند مالکیت خودرو به نیروی انتظامی منحصر شود.

حسن زمانی افشار رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار می‌کند: هم‌اکنون برای قانونی شدن معامله خودرو باید فروشنده و خریدار ابتدا در دفتر اسناد رسمی حضور یافته و وکالت تعویض پلاک را به نام خریدار دریافت کنند.

وی ادامه می‌دهد: پس از آن باید دو طرف در مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی حاضر شده و پلاک به نام فرد خریدار منتقل و سند مالکیت نیروی انتظامی به نام وی صادر شود. پس از آن نیز مجددا در دفاتر اسناد رسمی حضور یافته و سند ثبتی را دریافت کنند.

زمانی افشار با بیان این‌که این فرآیند زمان‌بر و هزینه‌ بر است، تصریح می‌کند: بهتر است که سند مالکیت خودرو تنها توسط نیروی انتظامی صادر شده و از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی خودداری شود.

وی خاطرنشان می‌کند: ‌هم‌اکنون هزینه صدور سند مالکیت خودرو در دفاتر اسناد رسمی حداقل 200 هزار تومان بوده و در خودروهای لوکس به 10 میلیون تومان نیز می‌رسد بنابراین حذف دفاتر اسناد رسمی از این فرایند در کاهش هزینه‌های خرید و فروش خودرو موثر خواهد بود.

منبع : سامانه معاملات خودروی کشور

نظرات 4 + ارسال نظر
notary38 جمعه 4 بهمن 1392 ساعت 15:18 http://urmianotary38.persianblog.ir/

سلام جناب سجادی فر
فکر کنم این آقای رئیس اتحادیه حتی اطلاعاتی در حد مدیر یک نمایشگاه اتومبیل هم ندارند که این چنین غیر کارشناسانه اعلام می کند که فروشنده باید در دفترخانه به خریدار وکالت دهد و بعد هر دو همزمان در مرکز تعویض پلاک حاضر شوند!!!!!!!!
البته بیش از این از چنین افرار غیرمتخصصی انتظار نمی رود و اینها راحتی کار خودشان را می خواهند و در فکر اینکه بعدا خریداران خودرو چه بلایی بر سرشان خواهد آمد نیستند.
سرفراز باشید

با سلام و احترام خدمت جناب حاجی قلیزاده عزیز
بزرگی چون استاد دکتر کاتوزیان که به واقع ایشان خداوندگار علم حقوق ایران هستند زمانی که می خواهند اظهار نظر بفرمایند از عبارت به نظر می رسد استفاده می کنند بیاد ندارم که بگویند به نظر من ..... !
ولی اشخاصی مثل آقای خسروی و یا همین حسن زمانی افشار (روسای محترم بنگاهچیان) آن چنان با قاطعیت نظراتی را ابراز می فرمایند که احساس می کنم ما تا بحال راه خطا رفته ایم مثلن همین استاد خسروی می فرمایند وکالت بلاعوض! یا تعویض وکالت! و آن چنان با صلابت که بنده احساس می کنم وکالت بلاعوض و تعویض وکالت درست است و وکالت بلاعزل و تعویض وکالت و که ما به کار می بریم اشتباه است!
یاد شعری بسیار پر نغز و البته بسیار دردمندانه از حضرت حافظ می افتم که می فرماید
جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خذف می شکند بازارش

دوست عزیز از قلم رسای شما بارها بهرمند گردیده ایم خصوصاً اون نقل قولی که از آقایون بنگاهینوشته بودین" وکالت بلاعوض! تعویض وکالت! " جالب و خنده دار بود .
در ضمن مطلبی با عنوان " سردفتران شهرستانی = شهروندان درجه دو " در آدرس http://dafater.blogfa.com/post/103/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%AF%D9%88 تحریر گردیده خرسند میگردیم نظر خود را بفرماییدسلامتی و موفقیتتان مورد آرزوست

سلام بزرگوار
حظ وافر بردم از مطلب قابل توجهتان سپاسگزارم و نظر خود را نیز در ذیل مرقومه زیبایتان درج کردم.ممنونم که ما را قابل دانستید و به خواندن مطلب جالب توجه خود دعوت نمودید.
موفق و موید باشید.

همکار دوشنبه 7 بهمن 1392 ساعت 10:58

با سلام در صورت امکان نمونه وکالت فیش حج که شخص قصد واگذاری امتیاز ش را بغیر دارد به نمایش بگذارید

سلام دوست عزیز
اتفاقن در وبلاگ موجود است.
این هم آدرس :
http://49ourmieh.blogsky.com/1392/10/04/post-30/
موفق باشید

با سلام استاد بزرگوار
ببین چه به روز دفاتر اسناد رسمی و(...) آورده اند که یک بنگاه دار که کلا سواد حقوقی ندارد اقدام به اظهار نظر در خصوص تنظیم سند خودرو مینماید البته حق هم دارند چون وقتی هزینه تنظیم سند در دفتر خانه در میان است بنگاه داران نمی توانند آنچنان که باید جیب خریداران و فروشندگان خودرو را خالی کنند هزینه تنظیم سند پیکان در دفترخانه جمعا به 80 هزار تومان نمی رسد اما بنگاهداران از هر طرف معامله 50 الی 100 هزار تومان کمیسیون و 6درصد و ...دریافت میدارن و متاسفانه همه فکر میکنند که ایشان حق دارند این مبلغ را دریافت نمایند.و بروز چنین مصائبی برای دفاتنر اسناد رسمی نشانگر عدم حمایت از دفاتر و مظلوم ماندن کاتبان بالعدل در کشور ماست بقول آقای دکتر معین همسایه ما « محضر داران در کشوری مثل ترکیه چنان صلابتی دارند که من دکتر حظ میکنم ولی در ایران بر پیکر محضرها چنان آب بستند که ارزش بنگاههای معاملاتی بیشتر از محضر ها ست»

سلام همکار خوبم جناب علویانی
البته هر کسی جای آن ها بود فکر می کرد خیلی مهم شده اند چون اخذ میلیون ها تومان در یک معامله و پیمودن یک شبه ره صد ساله آن ها را دچار توهم ساخته وقتی حق التحریر چند ماهه دفاتر را فقط در یک معامله به جیب می زنند عوام هم می گویند لابد قولنامه آن ها خیلی مهم تر از سند رسمی است که آن ها میلیونی می گیرند و دفاتر فقط هزینه ای در حد یک تعهد!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد