مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
نظرات 17 + ارسال نظر
تقی زاده چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 10:09

با سلام شایسته است در وکالتنامه های فروش ملک مختصر و مفصل حذف شود و یا تفاوت حق التحریر فقط در صفحات اضافی باشد

سلام جناب تقی زاده عزیز.
مقدمتان گرامی.
پیشنهاد خوبی است امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.
از بذل عنایت شما سپاسگزارم.
یا حق.

امیر سه‌شنبه 15 اردیبهشت 1394 ساعت 11:49

با سلام . خواهشمند است از دو هزینه نمودن اسناد (مانند وکالتنامه مختصر و مفصل) جلوگیری شود .

سلام همکار فرهیخته
پیشنهاد خوب و بجایی است خصوصا که با حذف دفاتر جاری دو هزینه کردن وکالت ضروری به نظر نمی رسد.

همکار شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 18:58

سلام 1-- تعرفه تعهد دانشجویی 20000 تومان باشد تا همکاران رغبت به انجام داشته باشند
2--جهت تنظیم اسناد زندانی تعرفه ای علاوه بر تعرفه مصوب در نظر گرفته شود
3--تعرفه موجود در خصوص اسناد اتومبیل وتسهیلات بانکی تغییر نکند
4--تعرفه اقرار اصلاحی ( که غالبا ناشی از اشتباه دفتر خانه است 20000 تومان باشد
5-- مختصر و مفصل حذف شود
6--

سلام همکار محترم از اظهار نظر شما سپاسگزارم

همکار یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 09:22

لطفا هر چه سریعتر تعرفه ها به اجرا گذاشته شود

سلام همکار گرامی و ممنون از عنایت و بذل توجه شما

1 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 13:08

این مبالغ اگر برای یک سال باشد خوب است، ولی اگر قرار باشد برای 4 سال آینده تعرفه ها همین باشد دفترخانه ها را دچار فقر و مشکلات خواهد کرد.

سلام همکار بزرگوار
از بذل توجه و اظهار نظر شما سپاسگزارم
با شما کاملا موافقم
انشالله مورد توجه مسئولین قرار گیرد

احمدی یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 14:11

با سلام.
سند مختصر و مفصل برچیده شود و برای صفحات دوم و دوم به بعد برای هر صفحه اضافه 25 درصد حق التحریر سند در صورت تک صفحه بودن پیشنهاد شود.
نفر سوم و سوم به بعد نفر اضافه قلمداد و برای هر نفر اضافه 25 درصد حق التحریر سند در صورت دو نفر بودن پیشنهاد شود
سایر اسناد غیر مالی دو میلیون ریال در نظر گرفته شود.

تعهد دانشجوئی سیصد هزار یال پیشنهاد شود.

سلام جناب احمدی عزیز
از اظهار نظر صائب شما سپاسگزارم
سرافراز و پاینده باشید

احمدی دفترخانه 265 تبریز سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 13:22

اندر حکایت افزایش تعرفه حق التحریر
چهار سال است که ضمن ترس از به تعویق افتادن زمان چهارساله انتظار می کشیم زمان بازبینی تعرفه حق التحریر فرا رسیده و تغییری در وضعیت دخل و درآمد ایجاد شده و نفسی تازه کنیم. مطالعه آراء حضرات همکاران نیر بیانگر همین مطلب است.اما در عین حال هیچکدام فرداً و یا جمعاً پیشنهادی در این مورد ارائه ندادهاند. پیشنهاد کانون نیز در صورتی که بدون کس و انکسار مورد قبول واقع شود چنگی بدل نمی زند و حاوی نکات مورد تاملی است که شایسته است همه همکاران نظر سازنده خود را جهت اطلاع و بکارگیری آن توسط مسئولین محترم مربوطه اعالم نمایند.
لذا با اجازه از محضر اساتید و همکاران اینجانب نیز نظر خود را این خصوص به سمع و نظر همکاران و مسئولین می رسانم.
در مورد اسناد مالی
ردیف یک) اسناد رهنی و ذمه ای:
پیشنهاد کانون خوب و منصفانه به نظر میرسد چرا که در صورت اجرا و قبول آن تحریر سند جعاله ده میلیون تومانی چیزی حدود ششصد و پنجاه هزارتومان می شود. تحمیل هزینه ای بیش از آن برای شهروندی که برای تعمیر خانه اش ناچار به دریافت ده میلیون وام می باشد دور از انصاف است.
ردیف دو) اسناد اموال منقول:
با توجه به افزایش سالانه قیمت خودرو -اگر پای اسناد منقول به دفتر ما برسد ( مخصوصاً ماشین های گرانبها) - پیشنهاد خوبی است و چیزی به نظر نمی رسد.البته تنظیم اسناد رسمی برای وسایطی مانند موتورسیکت که غالباً مورد استفاده اشخاص کم درآمد است میتواند از تخفیف یا بند ویژه ای برخوردار باشد.
ردیف سه) اسناد غیر منقول:
عمده مسئله ما نیزدر همین بند است: دفتر ما نسبتاً در محلی است (زعفرانیه تبریز) که املاک آن از قیمت متوسط و متوسط به بالایی که ارزش منطقه آنها بین سی تا پنجاه میلیون ریال محاسبه می شود. در حالی که ارزش واقعی آنها چیزی بین سیصد تا پانصد میلیون تومان می باشد. با احتساب ارزش منطقه برای ملکی که سی میلیون ریال برآور شده است تحریری برابر با دویست بیست هزارتومان خواهد داشت. کمسیون مشاور املاک برای همیمن مبلغ سه ملیون و دویست و پنجاه هزار تومان تومان می باشد.
ملاحظه میشود که چه تفاوت فاحشی بین دو حق الزحمه وجود دارد. (پانزده برابر!!!!). اگر در این بند حق دفاتر بر مبنای قیمت واقعی ادا شودکه مهتمترین و پر مسئولیت ترین وظیفه دفاتر اسناد می باشد و با تنظیم یک سند اشتباه (سند معارض یا شخص ممنوع المعامله) دودمان سردفتر به باد خواهد رفت حتی مبلغی معادل آنچه آژانس معاملات املاک میگیرد ناچیز است چه رسد به یک پانزدهم آن. مسئولین محترم باید فکری به حال این قسمت نمایند و پیشنهاد ارائه شده کانون در این بند بسیار بسیار ضعیف و نامربوط است. با اصلاح این بند نیاز چندانی به افزایش سایر ردیفهای که مردم را از تنظیم سند گریزان خواهد کرد و برعکس به ضرر دفاتر و نهایتاً به ضرر مردم تمام خواهد شد نخواهد بود . با اصلاح این سند نیازی نیست که تحریر یک سند جند خطی اقار یا تعهد دو یا سه برابر شود و دست مردم و دفاتر از تنظیم این اسناد کوتاه شود.
بند ب) اسناد غیرمالی
در مورد اسناد غیر مالی بجز چند مورد پیشنهاد ارائه شده خوب بنظر می رسد. بجز ردیف هفتم ( تعهد دانشجوئی). با توجه به این که حتی دانشگاهای دولتی مبالغ سنگینی و زیادی برای شهریه دانشجویان در نظر می گیرند، تعیین حق التحریر کم برای دفاتر بجز تحمیل کار زیاد بدون مزد که اکثر دفاتر بخاطر زحمت زیاد و بی مزد آنرا از سر باز می کنند تاثیر قابل ملاحظه ای بحال دانشجوی عزیز ندارد. بنظر می رسد حق التحریر این بند با سایر تعهدات یک مبلغ در نظر گرفته شود و صرفاً دانشجویانی که برای پرداخت شهریه از موسسات امدادی مانند کمیته امداد امام استفاده می نمایند، با نامه رسمی نهاد حامی تعهد آن دانشجو معاذدتاً با مبنای تبصره 6 و مجانی تنظیم شود و بطور مساوی به دفاتر ارجاع شود.
همچنین در خصوص ردیف 12 هرچند پیشنهاد افزایش پنج برابری در نظر گرفته شده است اما نظر وبه وسعت و پیچیدگی و کارساز بودن اسناد مربوط به این ردیف که تمامی اسناد ماده ده قانون مدنی را دربر می گیرد و بطور مثال شامل قراردادهای تاسیس شرکت و مشارکت در ساخت و ساز و یا قرارداهای سنگین دیگر باشد که حتی یک وکیل و یا آژانس معاملات املاک برتنظیم سند عادی آن مبالغ چند میلیونی دریافت میکنند، باید پیشنهاد سنجیده تری که خود شامل ردیفهای متفاوتی که اسناد با ارزش ها و مسئولیتهای متفاوتی را دربر گرفته و شامل حق التحریر منصفانه ای که همکاران عزیز رغبت گرایش به تنظیم این اسناد را پیدا کرده و با تنظیم چنین اسنادی که غالب روابط شهرومندان را سر و سامان بخشیده و از بار دعاوی مطروحه در قوه قضائیه را بکاهد، مطرح شود . پیشنهاد اینجانب برای حق التحریر چنین اسناد دویست میلیون ریال میباشد.
بند ج) سایر خدمات ثبتی
پیشنهاد های این بند صواب بنظر می رسد . پیشناد اینجانب در مورد ردیف 5 ( امور مربوط به قبوض سپرده) با توجه به مسئولیت و زحمت امور مربوط به قبض سپرده مبلغ پیشنهاد شده کم و اینجانب مبلغ پانصد هزار ریال را پیشنهاد می کنم.
در خصوص ردیف 7 پیشنهاد این است که مبلغ پیشنهادی برای تهیه و تصدیق به تهیه یا تصدیق اصلاح شود تا پرسنل دفاتر به مستاجر بی اجر ارباب رجوع برای گرفتن کپی از اسناد دفتری که سالها مسئولیت و هزینه نگهداری آنرا متحمل می شوند، تبدیل نشوند.
در خصوص بند 12 گواهی امضا: چون کم بودن مبلغ تحریر آن شهروندان را بجای تنظیم سند رسمی به تنظیم سند عادی وتصدیق امضای مندرج در آن رهنمون میشود که بجز اندکی از بار مراجع قضائی نمی کاهد پیشنهاد اینجانب این است که مبلغ تحریر گواهی امضا با تحریر متن مندرج درآن که شامل هر یک از نبندهای تعرفه میشود برابر و یا حداقل برابر تحریر تعهد نامه و رضایتنامه و اقرارنامه شود.
درخصوص تبصره 5 چون سابقه آن ناظر به اسناد دستونشت بوده است و در آینده نزدیک دفاتر جاری برچیده خواد شد.
پیشنهاد اینجانب این است که سند مختصر و مفصر حذف و بجای آن مبلغ تحریر اوراق اضافه بر اساس درصدی از حق التحریر همان سند در زمان یکبرگ بودن سند ( مثلاً 25%) پیشنهاد شود.
در نهایت باری ارسال و تحویل اسناد و مدارک ارباب رجوع به بانک و یا اداره پست حق الزحمهای در نظر گرفته نشده است که شایسته است در متن پیشنهادی لحاظ شود.
بطور خلاصه چنانچه در محل خود توضیح دادم درد دفاتر تنظیم سند معاضدتی برای املاک میباشد که بار مسئولیت آن مو را بر بدن سیخ میکند که باید حل شود حتی و حتی اگر حق التحریر اسناد املاک منصفانه باشد نیاز چندانی به افزایش سایر بندها بطور فاحش نخواهد بود.
با سپاس از بذل حو صله عزیزانی که این مطلب راخوانده و همچنین ارائه طریق مینمایند.
سردفتر دفترخانه 265 تبریز سیاوش احمدی

سلام همکار فرهیخته جناب احمدی عزیز
امیدوارم پیشنهادات شما در تعرفه آتی لحاظ شود
بی نهایت از شما بخاطر توضیحات مفصلتان سپاسگزارم
سرافراز و پاینده باشید

شایان سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 16:37

سلام
تغییر تعرفه چه فایده ای دارد وقتی همکاران ما تا نصف تعرفه را تخفیف می دهند . باید جلوی تخفیف های ضالمانه را بگیریم .
با درود به همه ی همکاران

سلام و سپاس از اظهار نظرتان

همکار شنبه 13 تیر 1394 ساعت 11:33

با سلام
متاسفانه در تعرفه قبلی وکالت فروش ملک یا صلح سرقفلی امده بود که منصرف از اموال منقول می باشد ومیبایست وکالت فروش اموال وصلح سرقفلی قید شود لطفا اطلاع رسانی فرمایید

سلام همکار گرامی
از اظهار نظر شما بسیار سپاسگزاریم انشاء الله که لحاظ گردد

همکار شنبه 13 تیر 1394 ساعت 11:42

باسلام
در تعرفه سابق و پیشنهادی هزینه صودر نسخه اضافه مسکوت است و فقط اوراق اضافه درج گردیده است
پیشنهاد مربوط به بند 12گواهی امضا واقع بینانه نیست چون اساسا چنین متونی قا بلیت گواهی امضا ندارند وجزء موارد ممنوعیت از گواهی امضا هستند

ممنون از اظهار نظر شما همکار بزرگوار

همکار یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 13:03

در مورد سند مختصر و مفصل با توجه به سیستم تنظیم الکترونیکی سند قبلا بین همکاران اختلاف نظر و جود داشت و متاسفانه همان متن مجدد ذکر شده که با توجه به افزایش اختلاف مبلغ بین سند مفصل و مختصر اختلاف نظر ها نیز بیشتر میشود.

سلام همکار بزرگوار
حقیر هم با پیشنهاد شما کاملا موافقم و امیدوارم در تعرفه جدید لحاظ شود.

ماری چهارشنبه 31 تیر 1394 ساعت 13:58

بیچاره مردم

بیچاره سردفتری چون بنده که با این همه مسئولیت و بدبختی درآمدی حتی بسان یک کارمند هم ندارم ! آیا بنده جزو همین مردم نیستم حقوق کارمند و کارگر و .... سال به سال افزایش یابد و وقتی پس از چهار و سال و نیم نوبت افزایش تعرفه ما می رسد فریاد وا اسفا وا مردما بلند می شود همین مردم چرا وقتی موقع معامله به بنگاه ها حق کمیسیون میلیونی پرداخت می کنند فریادشان بلند نمی شود اما وقتی به دفترخانه می رسند حق التحربر سی ، چهل هزار تومانی را بر نمی تابند !!!

سردفتر شهرستان پنج‌شنبه 1 مرداد 1394 ساعت 12:52

تحریر گواهی امضاء کم است مبلغ 300000 ریال پیشنهاد میشود

سپاسگزارم همکار گرامی از اظهار نظرتان ، ولی نمی دانم چرا پس از چهار سال و اندی وقتی نوبت افزایش تعرفه ما می شود فریاد و مردما بلند می شود !!! تعرفه ای که قرار است تا چهار سال آینده نیز ثابت بماند !!

مهرداد یکشنبه 4 مرداد 1394 ساعت 13:59

نظرات خوبی بود ولی کیه که عمل کنه الان همین چیزی هم که کانون درخواست داده کلی ازش کم میکنن وهمچنین همکارای بظاهر محترممون که بیش از نصف تخفیف میدن و همچنین سوبسیتهایی مثل اینکه سه تا بیار یکی مجانی و.....پدر ما رو درآورده

سلام همکار بزرگوار
با شما موافقم متاسفانه باید گفت از ماست که بر ماست !

مهرداد دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 10:37

با سلام مجدد مشه زمان تغییر تعرفه رو بگید حدودا چه ماهی میشه؟اگه اطلاع دارید لطفا

با سلام طبق اطلاع واصله انشاء الله از اواسط یا اواخر مرداد ماه ، قاعدتا به شهریور ماه نباید کشیده شود.

محمد شنبه 10 مرداد 1394 ساعت 12:50

باسلام در هر صورت اگر تعرفه ها به صورتی نباشد که تحریر دفاتر دوبرابر شود هیچ فایده ای نخواهد داشت. قبض برق دفتر از 5هزار تومان شده 105 هزار تومان وسایر هزینه ها چند برابر شده .کارمندان هم افزایش حقوق لازم دارن.

سلام بزرگوار
کاملا حق با شماست امیدوارم گوش شنوایی باشد.

دفتریار یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 19:43

ضمن سلام و عرض ارادت به حضور همه شما سروران گرامی ،متاسفانه در شهرستان ها که ما هنوز هم از زبان ارباب رجوع عبارت 12000 تومن برای یک امضا؟؟؟؟؟؟ را میشنویم حال واقعا نمیدانیم با این تعرفه های جدید خوشحال باشیم یا ناراحت ,خصوصا که متاسفانه برخی همکارنماها با شکستن تعرفه ها نامردی را در حق سایرین تمام میکنند.مطمئنا پس از وضع تعرفه های جدید وضع برای بسیاری از دفاتر دشوار تر خواهد شد.اما ای کاش کانون محترم مردم را از طریق رسانه ها نسبت به این مسائل اگاه کند تا کمی از جنگ اعصاب در دفاتر گاهش یابد.

سلام جناب احمدپور عزیز
گل گفتی برادر ، واقعیتیه ما تا مدت ها جنگ اعصاب خواهیم داشت حداقل 6 ماه بنابراین بقول شما ای کاش یه جورایی یک پیش زمینه ای ایجاد میشد تا طعم شیرین افزایش تحریر را به مذاقمان تلخ ننماید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد