مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

نمونه قرارداد رهنی تخصیص تسهیلات مسکن بانک کشاورزی

نظر به اینکه ................. با مشخصات فوق که از این پس اختصارا” کارمند نامیده می‌شود از بانک کشاورزی شعبه................. (تمام شعب بانک عندالاقتضاء و مطالبه درحکم واحد هستند) که ذیلا بانک نامیده می شود ، تقاضای تخصیص تسهیلات مالی و انجام معاملات بانکی بر اساس قانون عملیات بانکی بدون ربا را داشته و بانک نیز با تقاضای وی موافقت نموده است ، این قرارداد به منظور انجام درخواست کارمند منعقد و طرفین ملزم به انجام مفاد آن به شرح زیر گردیدند.  ماده 1 - مبلغ قرارداد :
بانک به موجب این قرارداد موافقت نمود که کارمند به منظور خرید ، احداث ، تکمیل یا تعمیر مسکن انفرادی مبلغ ................ ریال از تسهیلات مسکن بانک در قالب عقود اسلامی مندرج در قانون عملیات بانکی بدون رباء و بر اساس ضوابط بانک استفاده نموده و کارمند در عملیات ، معاملات و قراردادهایی که از این به بعد با بانک منعقدمی نماید و از این پس اختصارا” قراردادهای فرعی نامیده می شود تا مبلغ مزبور بعلاوه کارمزد و سود و خسارت متعلقه به بانک بدهکار گردد . 

 ماده 2 - تعهدات :
کارمند قبول و تعهد نمود که نسبت به پرداخت بدهی های خود بابت قراردادهای فرعی اعم از اصل ، سود ، کارمزد و خسارات متعلقه و همچنین هرگونه بدهی دیگر بابت معاملات خود با بانک ، اعلام و اظهار بانک را نسبت به مبلغ و میزان آنها معتبر دانسته و در هر حسابی که باشد ، در سررسید های مقرر به بانک پرداخت نماید .
کارمزد و سود متعلقه به شرح مندرج در قراردادهای فرعی محاسبه می شود و اعلام میزان آن از طرف بانک مورد قبول کارمند می باشد.
ماده 3 - مدت قر ارداد :
مدت حق استفاده کارمند از این قرارداد جهت تنظیم قراردادهای داخلی از تاریخ ............... لغایت .............تعیین می گردد و مادامی که کارمند کلیه تعهدات موضوع این قرارداد و سایر قراردادهای فرعی را انجام نداده و مطالبات بانک ناشی از قراردادهای مرقوم را تصفیه ننموده است ، این قرارداد به قوت و اعتبار خود باقی است
ماده 4 - سر رسید:
کارمند ، اقرار نمود که در هنگام تنظیم این قرارداد ذمه نامبرده به میزان مندرج در قرارداد مرقوم در قبال بانک مشغول می باشد و مبلغ مذکور دین عندالمطالبه وی به بانک می باشد . لیکن بانک می تواند برابر قراردادهای فرعی سررسیدهای جدید تعیین نموده و با توافق طرفین سررسیدهای مذکور را تغییرداده یا تمدید نماید. این امر ناقض حق قانونی بانک در مطالبه طلب و صدور اجرائیه یا اقدامات قضائی در هر زمان نخواهد بود.
ماده 5 - شرایط :
1 - 5 - دفاتر و صورت حساب های بانک - اظهار و اعلام بانک در وقوع تخلف از تعهدات یا تاخیر در پرداخت اقساط یا میزان طلب و تشخیص بانک در وقوع تخلف مورد قبول کارمند بوده و برای ادارات ثبت و عنداللزوم مراجع قضایی کافی و معتبر می باشد.
2 - 5 - کارمند قبل از تصفیه بدهی خود ( تشخیص تصفیه بدهی با بانک است ) ناشی ازاین قرارداد و قرارداد های فرعی و تا فسخ این قرارداد حق واگذاری هیچگونه حقی از حقوق خود نسبت به عین یا منافع مورد / موارد رهن و وثیقه و انجام هرگونه معامله ناقله و یا نتیجه بخش نقل از هرحیث و هر جهت و تحت هر عنوانی اعم از قطعی ، شرطی ، رهنی ، صلح حقوق ،  اقرار ، شرکت ، وکالت ، قرارداد و غیره جزئاً یا کلاً را ندارد و هر قراردادی که برخلاف این ماده با هر شخص تنظیم و مبادله شود باطل و کان لم یکن خواهد بود.
3 - 5 - هزینه نگهداری و هر نوع هزینه تعمیرات و بطور کلی سایر مخارج متفرقه در مورد یا موارد رهن به عهده کارمند بوده و چنانچه کارمند نسبت به تادیه مخارج تعلل نماید و بانک ناگزیر به پرداخت هزینه شود کلیه وجوه پرداختی از ناحیه بانک جزء بدهی کارمند بوده که نامبرده مکلف به پرداخت آن می باشد.
4 - 5 - کارمند به نحو غیر قابل برگشت به بانک حق و اختیار داد که بانک در صورت تمایل تمام یا قسمتی از اقساط قراردادهای فرعی یا هرگونه مطالبات دیگر خود ناشی از قرارداد حاضر و قراردادهای فرعی را از هر یک ازحساب های کارمند و یا هر نوع وجه یا سپرده و طلب نامبرده نزد بانک برداشت یا پایاپای نماید.
5 - 5 - کارمند ضمن قرارداد حاضر تا تصفیه کامل بدهی خود ناشی از قراردادهای فرعی با شرط عدم عزل و عدم ضم امین و وکیل و غیره به بانک تفویض اختیار و وکالت نمود که پرداخت های وی را بابت بدهی هر یک از قراردادهای فرعی که بانک صلاح بداند ، ابتدا بابت خسارات و هزینه ها و متفرعات مربوط و سپس بابت اقساط بدهی منظور نماید.
تبصره 1 : منظور از متفرعات در این قرارداد خسارت تاخیر تادیه ، وجه التزام عدم انجام تعهدات ، سود مورد انتظار ، کارمزد ، هزینه های اجرائی ، هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل و سایر هزینه ها و عوارض قانونی است که بانک جهت وصول مطالبات خود متحمل می گردد و مشتری با امضاء قرارداد حاضر ، پرداخت هزینه های مذکور را تقبل نمود.
6 - 5 - در صورت عدم پرداخت اقساط پیش بینی شده در قراردادهای فرعی در سررسیدهای مقرر پس از تاریخ سررسید تا تاریخ تصفیه کامل اصل بدهی مبلغی بر ذمه کارمند تعلق خواهد گرفت از این رو کارمند با امضای این قرارداد متعهد گردید ، علاوه بر بدهی های تادیه نشده خود به بانک مبلغی معادل نرخ سود متعلقه به اضافه 6 درصد در سال نسبت به مانده بدهی برای هر سال به بانک پرداخت نماید . به همین منظور کارمند ضمن قرارداد حاضر به نحو غیر قابل برگشت به بانک اختیار داد که از تاریخ سررسید تا تاریخ تسویه کامل مانده بدهی بانک معادل مبلغ یادشده را از هرگونه وجوه دیگر نامبرده نزد خود برداشت و یا به همان میزان از سایر دارایی های کارمند تملک نماید.
تبصره 2 : نرخ سود مورد انتظار تسهیلات بانکی علی الحساب معادل ......... درصد در سال تعیین شده است که برابر قراردادهای فرعی منعقده قابل افزایش یا کاهش (حسب مصوبات شورای پول واعتبار ) می باشد.
ماده 6 - ضمانت اجرای عدم انجام تعهدات :
نظر به اینکه تسهیلات مسکن بانک صرفا” به کارمندانی که واجد شرایط پیش بینی شده در آیین نامه تسهیلات مسکن بانک باشند ، قابل پرداخت می باشد و کارمند خود را واجد شرایط مذکور معرفی نموده است لذا کارمند تعهد و قبول نمود در صورت تحقق هر یک از موارد زیر :
1 - 6 - در صورتی که کارمند عمدا اطلاعات نادرستی در اختیار بانک گذارده و بدین وسیله تسهیلاتی را که به موجب شرایط آیین نامه فوق الذکر استحقاق دریافت آن را نداشته است دریافت نماید.
2 - 6 - در صورتی که به هر دلیل و علت رابطه استخدامی کارمند با بانک قطع گردد.
3 - 6 - در صورت تاخیر زائد بر 15 روز در پرداخت هر یک از اقساط قراردادهای فرعی .
4 - 6 - در صورت تخلف از مفاد و شرایط قرارداد حاضر یا هر یک از قراردادهای فرعی به تشخیص بانک .
، کلیه دیون موجل کارمند تبدیل به دین حال شده و بانک حق دارد کلیه مطالبات خود را به صورت یکجا و دفعتا واحده از کارمند مطالبه نماید و کارمند موظف است بلادرنگ نسبت به تصفیه قرارداد حاضر و قراردادهای فرعی مربوطه اقدام نماید.
ماده 7 - تضمین :
کارمند به منظور توثیق و تضمین دیون خود ناشی از این قرارداد و سایر قراردادهای فرعی ملک مشروح ذیل :
شش دانگ عرصه و اعیان یک .................. با مشخصات موصوف را به انضمام کلیه منافع منفصل و متصل آتی و اعیانی ها و تاسیساتی که در مورد رهن وجود دارد یا در آینده ایجاد خواهد شد به علاوه امتیاز آب ، برق ، تلفن ، گاز و ... را در رهن و وثیقه بانک قرار داد قبض و اقباض مورد رهن حسب الاقرار طرفین به عمل آمد و مورد رهن مجددا به صورت امانت در اختیار راهن قرار داده شده که تا اطلاع ثانوی بانک از آن استیفاء منافع نماید.
تبصره 1 - کارمند متعهد گردید مورد رهن را همه ساله حداقل به میزان طلب بانک در مقابل آتش سوزی و سایر خطراتی که بانک تعیین خواهدکرد ، به نفع بانک بیمه نماید .
ماده 8 - اقامتگاه :
1 - اقامتگاه بانک :
2 - اقامتگاه کارمند :
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد