مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند
مدونات کاتب

مدونات کاتب

در این وبلاگ که جز دغدغه ها و دل نوشته های حقیر در امر خطیر کتابت نیست ، سعی خواهد شد با اجتناب از کپی برداری محض ، مطالب آن ترجمانی از منطق دل و منویات درونی ام باشد امید همکاران فرهیخته و اساتید و بزرگان با ارشادات خود روشنی بخش راهم باشند

عزیزترین روز برای کاتبان بالعدل

بسمه تعالی

ششم دی ماه تقارن دویست و هشتاد و دومین روز سال است با دویست و هشتاد و دومین آیه از بزرگترین سوره قرآن که به آیه تداین یا مداینه نیز معروف و متضمن امر حضرت باریتعالی بر کاتب بالعدل است بر کتابت عقود و پیمان ها (وَلْیَکْتُبْ بَیْنَکُمْ کَاتِبٌ بالْعَدْلِ)

در خصوص اهمیت کتابت در این عرصه قلم فرسائی ها شده و اهمیت موضوع بر کسی پوشیده نیست. بلاتردید محوریت در امر کتابت ، کاتب بالعدل است هم او که ذات احدیت ، وی را به کتابت امر می نماید و اهمیت کتابت تا بدانجا پیش می رود که بر کاتب وجوب پیدا می کند و از باب استحباب فراتر رفته و امتناع از کتابت مورد نهی واقع می شود (وَ لا یَأْبَ کاتِبٌ)  

کاتبین بالعدل در کلام وحی ، متصف به صفات عدل و امانتداریند و رهرو راه علما و مراجع در امر خطیر کتابت ، همانان که خطاب شدگان کلام وحی بوده و اضرار ایشان در مقام کتابت ، مورد نهی معبود قرار گرفته است (لایُضَارَّ کاتِبٌ)

بر اساس تقارنی که پیشتر بدان اشارت رفت و با این مقدمه به این بحث ورود پیدا می کنیم که چند صباحی است نامگذاری ششم دی ماه بنام کاتبان بالعدل بر سر زبان هاست و ثبت یک روز به نام کاتبان بالعدل ، که کمترین است در حقشان ، تا بدین لحظه میسر نگردیده و کاتبین بالعدل رنجور و دل شکسته از خود می پرسند این مسئله چرا با این همه اما و اگر مواجه شد و همایش ششم دی ماه سال نود و یک چرا در نطفه خفه شد و چرا امسال با وجود اینکه بیشتر از چند روز به این مناسبت نمانده است  خبری از همایش ، سمینار ، نشست علمی ، بزرگداشت و ...  نیست.

شاید در بادی امرچنین به نظر برسد که اصرار کاتبان بالعدل برای ثبت یک روز در تقویم کشور فقط برای مطرح نمودن خود می تواند باشد و بس. ولی با اندک مداقه آشکار می گردد که کاتبان بالعدل نیازی به دست آویز قرار دادن چنین اموری برای تفاخر نداشته و ندارند چه این که بزرگ ترین آیه  قرآن در خصوص کاتب است و کتابت و افتخاری بالاتر از این برای کاتبین بالعدل متصور نیست.

با این تفاصیل سوالی که در اذهان عمومی ایجاد می شود این است که نامگذاری این روز بنام دفاتر اسناد رسمی از چه منظر مورد تاکید کاتبین بالعدل است و دلیل این همه پافشاری چه می تواند باشد؟

برای پاسخ به این سوال مقدمه ای کوتاه لازم است و آن این که امروزه اسناد عادی روابط  حقوقی اشخاص را خدشه دار نموده و سال هاست که جامعه و کل دستگاه قضایی کشور را به چالش کشیده و هزینه های گزافی را بر مردم و دولت تحمیل می نماید و لذا مسئولین به این نتیجه رسیده اند که تنها راه برون رفت از این بحران ، احیاء جایگاه سند رسمی است و قضا زدایی و شفاف سازی روابط  حقوقی و خلوت کردن دادگاه ها و برداشتن بار بزرگی از دوش دولت فقط  درسایه تنظیم این روابط ، از طریق اسناد رسمی میسوراست ، امری که اظهر من الشمس بوده و از فرط بداهت نیازی به اقامه دلیل و برهان نخواهد داشت.

لذا نامگذاری یک روز از سال به نام کاتب و امر کتابت سرآغازی است برای رسیدن به این مهم که همانا تبین جایگاه سند رسمی در جامعه و اقبال عمومی مردم به تنظیم سند رسمی که نتیجه آن نظم بخشی به معاملات و تثبیت و تحکیم روابط حقوقی و شفاف سازی این روابط  و نجات جامعه از گرفتاری های ناشی از اسناد عادی و ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی و در نهایت برون رفت از این بحران.

لذا ما کاتبین بالعدل بر نامگذاری این روز بنام دفاتر اسناد رسمی پای می فشاریم و حداقل در این خصوص از متولیان امر چشم یاری داریم و این کمترین انتظاری است که از آنان میرود و هیچ توجیهی را دلیلی موجه بر این بی مهری نمی دانیم.هر چند کم لطفی متولیان امر در خصوص دفاتر اسناد رسمی دارای سابقه دیرینه ای است که پرداختن به آن خارج از حوصله این مقال است.

مع الوصف بدیهی است که ما به امید دیگران نخواهیم نشست چرا که سال هاست روز ششم دی ماه در تقویم دل ما نقش بسته است وهیچ کس را یارای پاک کردن این نقش نیست.

لذا اعلام می داریم ما خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی در خصوص گرامی داشت این روز عزیز از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و هر آنچه در توان داریم در جهت احیای جایگاه کتابت و سند رسمی بکار خواهیم بست چرا که این روز ، روزماست ، روز دفاتر اسناد رسمی ، روز سردفتر ، دفتریار ، کارکنان دفاتر و مخلص کلام روز خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی.

عضوی کوچک از خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی : مهدی سجادی فر

این دل نوشته را می توانید در سایت های زیر هم مطالعه فرمائید :

سایت وکالت

سایت حق گستر


لینک مطالب مرتبط

 بنچاق

 دانشنامه

سردفتری یا سرابی فریبنده

فراموش نکنیم ششم دی در راه است

گرامی داشت ششم دی چرا

کلبه عمو

نظرات 25 + ارسال نظر
دفتریار 49 ارومیه چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 14:15

با سلام و تحیت
روز ششم دی ماه روز کاتب بالعدل بر شما سردفتر عزیز و خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی پیشاپیش مبارک باد .امیدوارم دفاتر اسناد رسمی روز های خوبی پیش رو داشته باشند.به امید آن روز ...
قبلاً از مساعی مبذوله جنابعالی و همکاران در گرامی داشت روز ششم دی ماه کمال تشکر و قدر دانی را می نمایم.
فریده زرزا دفتر یار 49 ارومیه

سلام همکار فرهیخته (دفتریار محترم دفتر اسناد رسمی 49 ارومیه)
ضمن تبریک متقابل روز دفاتر اسناد رسمی بر شما و تقدیر و تشکر از زحمات شما در این دفترخانه از لطف شما نسبت به این حقیر قدردانی می نمایم و برای شما آرزوی توفیق روز افزون دارم.

notary38 چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 18:22 http://urmianotary38.persianblog.ir/

با سلام و درود خدمت دوست و همکار والامقام جناب سجادی فر
از اینکه زحمت کم کاری ما بر گردن شما افتاده و هر روز در تلاش برای معرفی ششم دی از طریق فضای سایبری می باشید نهایت سپاسگذاری را دارم.از قلم رسای شما در این مطلب متشکرم.
موفق باشید

سلام و عرض ادب محضر سرور گرامیم جناب حاجی قلیزاده عزیز
از اینکه همیشه حقیر را مورد تفقد قرار می دهید از شما سپاسگزاری می کنم و برای شما آرزوی توفیق روز افزون دارم یا حق

بخشایش دفترخانه 162تبریز چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 23:56 http://daftarkhane162tabriz

باسلام وعرض ادب خدمت همکارعزیزم وتبریک پیشاپیش روزسردفتروتشکرفراوان ازلطف حضرتعالی دروبلاگ حقیرحضورشماوسایرهمکاران درعرصه مجازی فرصت مغتنمی درپیشبرد اهداف وغنی سازی حرفه سردفتری میباشدحقیراستدعادارم طرح اصلاح قانون دفاتررامطرح کرده وموردبررسی قراردهید باتشکر

سلام همکار فرهیخته جناب بخشایش عزیز.
بنده هم متقابلاً تبریک عرض می نمایم.
سمعا و طاعه.
در اسرع وقت.
پاینده باشی و مانا.

رستمیان128 ساری پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 00:55

سلام ودرود بر شما همکار گرانقدر از مطلب مفید و زیبایتان لذت بردم .بنده هم روز شش دیماه (روز سردفتر ) را صمیمانه جنابعالی و عموم همکاران دلسوز پرتلاش تبریک عرض می نمایم .موفق باشید وسرفراز.

سلام محضر استاد بزرگوارم جناب آقای رستمیان.
از ابراز لطف شما نسبت به حقیر بی نهایت سپاسگزارم.
حضور شما اساتید و بزرگان عرصه کتابت در این کلبه محقر موجب دلگرمی ماست.
به امید آنکه همیشه از حضور پرفیض شما بهره مند گردیم.
شاد و سرافراز باشید

فرامرز جمشیدی پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 08:02 http://www.bonchaagh.blogfa.com

همکار عزیزم ؛ جناب آقای سجادی فر
سلام و عرض ادب و احترام
پیشاپیش 6 دی " روز دفاتر اسناد رسمی " را به شما و همکاران محترمتان تبریک عرض می نمایم . سلامت و سعادت و سربلندی شما را از ایزد منان مسئلت دارم .
ششم دی ماه به نامتان و همه ی ایام به کامتان باد
ارادتمند : جمشیدی

درود بر استاد جمشیدی عزیز.
تبریک متقابل ما را نیز پذیرا باشید.
حضور پرفیضتان را ارج می نهیم.
بالطبع حضور شما اساتید و بزرگان عرصه کتابت در این کلبه محقر موجب دلگرمی و مایه امیدواری ماست
امیدوارم همیشه از راهنمایی های استادانه شما بزرگان بهرمند گردیم
پاینده و سرافراز باشید

بهروز جان فزا پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 08:20

سلام همکار محترم عزیز ترین روز سردفتران بر جنابعالی مبارکباد

سلام جناب جان فزا.
بر شما هم مبارک باد.
از بزرگواری و الطاف شما قدردانی می کنیم.
سربلند و پیروز باشید.

asad arham پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 12:53 http://sardaftare6borojerd.blogfa.com

با سلام.
بسیار زیبا دلیل نامگذاری چنین روزی را در تقویم یاد آور شدید و بنده معتقدم که اختصاص هفته ای به اسم هفته دفاتر اسناد رسمی یا سند رسمی و اختصاص روزی همچون روز 6 دی به نام سردفتر از ضروریات است و باعث آشنایی بیشتر مردم در خصوص ماهیت و آثار سند رسمی خواهد شد و بالتبع تاثیر بسیاری مفیدی بر بهبود روابط حقوقی افراد خواهد گذاشت.

همکار بزرگوار جناب اسداله ارحام
از اظهار نظر شما سپاسگزارم.
هدف این است و غیر از این هم نیست خواستم یاد آور شوم که کاتبان بالعدل اگر قصد تفاخر داشته باشند همان آیه مداینه برایشان کفایت می کند و اگر می خواهیم ششم دیماه بنام کاتبین بالعدل ثبت گردد فقط بخاطر این است که قصد داریم جایگاه سند رسمی و نقش آن را در نظم بخشی به روابط حقوقی تبیین نمائیم چرا که گرفتاری های جامعه حقوقی ما ناشی از اسناد عادی است که متاسفانه رواج دارد.

امینی پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 14:08 http://daftarkhaneh.blogfa.com

سلام و عرض ادب و احترام خدمت همکار گرامی
سپاس و تشکر از منطق قوی شما در بیان لزوم این نامگذاری گرچه به قول استاد طباطبائی « روزی در تقویم جای خواهیم گرفت » انشاء الله . پیشاپیش این روز و مناسبت راگرامی داشته و ان راخدمت شما و جامعه شریف سردفتری اسناد رسمی تبریک عرض می کنم .حق یارتان باد .

درود بر استاد امینی فخر الکاتبین
حضور بزرگانی چون شما در این وبلاگ محقر مایه امیدواری و دلگرمی شاگردان ناچیزی چون بنده خواهد بود.خداوند سایه بزرگانی چون شما را از سر کاتبان بالعدل کم نکند انشاالله.
متقابلاً این روز عزیز را محضر شما استاد والا مقام تبریک عرض نموده و از بنده نوازی شما بی نهایت سپاسگزاری می نمایم.لطفتان مستدام.یا حق

رشید دهبکری پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 18:20 http://daftaryar17mahabad.blogfa.com/http://

همکار گرامی و بسیار ارجمندم جناب آقای سجادی فر سلام .
از اینکه سخن دل چند هزار همکارت را با شاد باش روز دفاتر اسناد رسمی یعنی روز ششم دیماه در وبلاگت درج نمودید بسیار خرسندم چرا که دارای روح بلند و نستوه در عرصه فعالیت مجازی حوزه دفاتر اسناد رسمی هستید .بدون جناح بندی همگان را به همبستگی در راه تحقق ثبت شدن روز ششم دیماه روز دفاتر اسناد رسمی در تاریخ ملی کشور سوق میدهید .روزی که من حقیر و جمع کثیری از همفکرانم معتقد هستیم روز ششم دیماه روز صنف خاصی نیست . روز ششم دیماه روز تمامی کسانی است که در دفاتر اسناد رسمی با هر عنوانی اعم از سردفتر ، دفتر یار و کارمندان دفاتر زحمت میکشنند . پیشاپیش این روز فرخنده را به جنابعالی و همه همکارن عزیز سردفتر و دفتر یار و کار مندان دفاتر اسناد رسمی تبریک و تهنیت عرض مینمایم .

با سلام و احترام محضر همکار خوبم جناب دهبکری عزیز
از اظهار نظر شما بزرگوار سپاسگزارم.
بنده با نشر هر مطلبی که موجبات تکدر خاطر همکاران را فراهم آورد به هیچ عنوان موافق نیستم و معتقدم چون فضای سایبری فضایی است که در معرض دید عموم است باید از انتشار برخی مطالب اجتناب نمود چرا که برخی مسائل نباید عمومی شوند و ابدا به صلاح خانواداه بزرگ دفاتر اسناد رسمی نیست بنا به فرمایش بزرگی شغل ما سبقه روحانیت دارد و از آن انتظار دیانت ، امانت ، صداقت ، پاکدستی ، شرافت ، انصاف ، .... می رود لذا برخی برخوردها مغایر با شان کتابت است در ثانی بنده تا آنجایی که به یاد دارم بزرگان و زعمای ما هم معتقدند این روز متعلق به دفاتر اسناد رسمی است و باید بدین نام نامگذاری شود و ما این روز را فرصت خوبی برای مهروزی می دانیم و معتقدیم این روز می تواند اعضای این خانواده بزرگ را به هم نزدیک تر و نزدیک تر سازد البته بدیهی است در دفاتر اسناد رسمی بواسطه اینکه تمام مسولیت ها با سردفتر است و سردفتر حتی مسول تمام اعمال همکاران خود نیز هست باید مورد احترام کامل همکاران خود بوده و همکاران وی باید حرف شنوی کامل از وی داشته باشند و بدیهی است که این صورت وی نیز با احترام متقابل با همکاران خود رفتار خواهد نمود .
به هر تقدیر با شعری زیبا از حضرت حافظ شما را به دوستی و مهرورزی فرا می خوانم.
درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد/نهال دشمنی بر کن که رنج بی شمار آرد.
به هر تقدیر بنده نیز به نویه خود این روز عزیز را به شما تبریک عرض می کنم و برای شما همکار فرهیخته آرزوی توفیق روز افزون دارم.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای سجادی فر عزیز
ابتدا باید تشکری ویژه بابت حضور گرم شما در وبلاگ ایندفتر داشته باشم و سپس از بابت پست بسیار بجا و مفیدی که در خصوص ششم دیماه این روز بسیار بزرگ برای ما کاتبان بالعدل گذاشته اید تشکر و قدردانی کنم
به امید خدا و با تلاش دوستان و همکاران خوبی چون شما ارزش و اعتبار دفاتر اسناد رسمی بیش از پیش نزد عموم مردم شناخته شود
به امید برگزاری جشنی عظیم توسط کانون محترم سردفتران و دفتر یاران در این روز
موفق و سربلند باشید

سلام فنائی عزیز و همکار فرهیخته ام
از لطف شما بسیار سپاسگزارم.
واقعیتش را بخواهید وقتی به وبلاگ دوستان سر می زنم و می بینم که مدت هاست خبری از آن ها نیست و غیبت شان طولانی می شود نگران می شوم نکند خدایی ناکرده گرفتاری برایشان پیش آمده باشد که خبری از آن ها نیست شکر که ارتباط برقرار و نگرانی رفع شد انشالله همیشه در خدمت شما باشیم و از محضرتان کسب فیض نمائیم.در ضمن از بنده نوازی شما هم بسیار سپاسگزارم.
شاد باشی و مانا

لطیف فلاحی جمعه 29 آذر 1392 ساعت 12:16 http://asnad6.blogfa.com

با اجازه از استاد بزرگوار م وبه بهانه روز 6 دی روز دفاتر اسناد رسمی .
سردفترا " دریاب کنون "که نعمتت هست به دست ......کین نعمت وملک می رود "دست به دست .شرح :ای سردفتر عزیز قدر این دفتریار را بدان نعمتی که تا هست ناشناخته است وهمین که رفت شناخته می شود همیشه نعمت هایت را "پول – دفتریار – ثبت انی وسامانه " بشمار نه محرومیت "قطعی اینترنت وامثالهم .
سردفترا "به از دفتریار "کسی در زمانه یار تو نیست ..... که هیچ یار "شب وروز در کنار تو نیست "شرح : بر تو باد که از دفتریارها فرا گرفتن انچه در انهاست – وقتی احساس کردی که دیگر دوستی برایت نمانده به او (دفتریار )مراجعه کن – دفتریار به منزله بالی است که تو را پرواز می دهد (نیومدن تو به دفتر تا ساعت 10)
سردفترا "زتو باشد دفتریار شاد دل ......زغم ها بدو دارد آزاد دل "
شرح : با دفتریار به مهربانی رفتار کنید که کاری است بس کریمانه وانسانی وبدترین مصیبت دفتریار بد است وتصمیم گرفتن برای داشتن دفتریار اول کاری خطیر وبرای دفتریار دوم کاری عبث وبیهوده – دفتریار را به حال خودش رها نسازید زیرا در قبال جامعه مسولیت دارید .
دفتریارا" تا بزرگی نیاری به دست .... به جای سردفتر نشاید نشست .
شرح :دفتریار تو که می خواهی بالا رفتنمقامت را در دفترخانه داشته باشی وانشااله به سردفتری برسی لازم است ابتدا نیک نامی را در دفترخانه از ان خود کرده باشی وهیچ شهرتی پایدارتر از نیک نامی نیست نه اینکه هر ان جلسات بگذاری وخواهان افزون بر 15 درصدت باشی .

لطیف فلاحی جمعه 29 آذر 1392 ساعت 14:57 http://asnad6.blogfa.com

به عمر خویش مدح کس نگفتم دری از بهر دنیا می نفستم .

.............. کتابی را می خواندم " کتابی بود از شخصیتی بزرگوار وسردفتری بنام " ونمونه اسنادی را از ان جهت وزین نمودن کارتابلم در سامانه ام "ثبت انی" خداوند مستدام وپایدارش گرداند جستجو می کردم تا به انجا رسیدم که قصد ونیت خود را برای انتخاب متن وصیت نامه ای عهدی جزم کردم در متنش بدانجا رسیدم که " اینجانب ثلث اموالم را به بنیاد باران که موسس ان فلان شخص است ومتخصص فلان وفلان و.........رسیدم"یاد سخنی افتادم از سیاستمداری بنام "خداوند رحمتش کند " که خوشم نمی اید نامش را بیان کنم اما همینقدر می گویم که نابینا بود وقبرش در مصر (البته امیدوارم نگویید نویسنده نامش را نمی دانست ) که فرموده بود "در یک شخص سیاستمدار راستی را مجوی "البته من خود بعد ا فهیمیدم که منظور او این بوده است که راستگویی با سیاست سازگار نیست وقصدش تخریب وجهه سیاستمداران نبوده است اما سخن من با دوست همکارم است که چرا کتابی به ان محتوا ی پربار را به سیاست دروغ نسبت وربط داده بود از نوشتن وصیت نامه منصرف شدم "هرچند می دانم کار من نیز نادرست بود ونمی بایست به بهانه وجود ان عبارت تیشه بر ریشه همه چیز می زدم "در پی ان ودر اندیشه انتخاب متنی وسخنی با دوستان همکار وسردفترم ودفتریاران وگرامی داشت روزی بنام روز" سند رسمی "وتبریک انروز به همه همکاران بودم نخست با کج نشان دادن بیت هایی از ان نوادر روزگار در مدح وستایش هر دو دست به قلم شدم :

.سردفترا " دریاب کنون "که نعمتت هست به دست

کین نعمت وملک (دفتریار ودفترخانه )می رود "دست به دست

سردفترا "به از دفتریار "کسی در زمانه یار تو نیست

که هیچ یار "شب وروز در کنار تو نیست

سردفترا "زتو باشد دفتریار شاد دل

زغم ها بدو دارد آزاد دل "

دفتریارا" تا بزرگی نیاری به دست

به جای سردفتر نشاید نشست

.و.........؟

چه حرفه ای بود برای خودش سردفتری وچه توانایی باید می داشت سردفتر که احاطه کامل بر مفاد مواد قانونی اعم از مدنی وتجارت وثبت و.... و.... ومحتوای حجم وسیع مقررات اعم از قانونها وبخشنامه ها ودستورالعمل ها وتصویب نامه ها ونظریه های مشورتی کانون که "اخر سر "خود من هم ندانستم اخرش عمل به انها لازم است یا نیست وحکمش از میان احکام پنج گانه حلال – حرام – مکروه و... و.... – دست کم – چیست ؟ تازه این یک نتیجه وثمره بررسی من بود وبعد دیگرش قابل وصف نبود زیرا خود من نیز با ان همنشینی ها ومصاحبت ها داشته بودم ومصیبت ها ورنج ها از دستش کشیده بودم که شرح انها خارج از این مبحث است صبحها مانند دزدی خون الود که سر ز مکمن برداشته بود (اشاره به روزهای اولیه کار با سامانه انی وهجوم سردفتران در صبح ها ونیمه های شب ) نازش می کشیدم ونوازشش می کردم اخرین مدل های سرعت اینترنت را برایش خریداری " اما چه افسوس که خود از بیخ وبن خراب بود با ان همه لطف ومرحمت من " اما جوابم می داد "خطا در بارگزاری " .

دوران ابتدایی می خواندم "یکی روبهی دید بی دست وپایی ......... فروماند در لطف وصنع خدایی " جالب است در حرفه سردفتری برای انکه (ان شخص ) که فاقد دو دست هم بود قانون ها نوشته بودند وسردفتر باید همه را می دانست و می دانست که جوراب از پای متقاضی کشیده ومبادرت به اخذ امضا از پای متقاضی کرده بعبارتی باید که سند ودفتر خویش لگد مال پای متقاضی می کرد" وکه "چه داستان عجیبی بود .....

پس از این همه وارسی وتحقیق باید که نامی معادل ومترادف کارش بر او می نهادم وبرایش دعایی می خواندم زیرا که در دفترخانه ها همه عناوین عوض شده بودند وعنوان ها جایگزین واز جمله انها بود حذف نام محضر وتغییر ان به دفاتر اسناد رسمی وحذف اوراق نیم برگی ویکبرگی وجایگزینی انها با اوراق خام سفید که اگربازگردیم به حذف انها " کامیونی از انها را به یک دزد می دادی هرگز بدانها نظری از باب ترحم ویاد بود هم نمی کرد وکاتب بالعدل که جایش را به کاتب بالامر داده بود وباید حروفی منقطع مانند "الم " را صرفا وارد می کرد وتایید می گرفت هیچ عنوانی بهتر از این نیافتم که نامش "منشورخان " یا "جنا ب منشور " باشد زیرا که در فرهنگنامه لغت دهخدا "خداوند رحمتش کند " ومن از 30 سال عمرخدمتی پدر خود فقط انرا به غنیمت برده بودم " هیچ لغتی را وسیع تر از ان نیافتم ومصداقش شامل همه چیز وهمه کس می شد ومی شد برایش تفاسیرها نوشت واستباط ها استخراج نمود و مقصود عام ان شامل فرامین "اصول "نظریات "عقاید همراه با روش وسنن وراهکارها ورسوم علمی وکارکردی ومعاضدتها وومعاونت ها ورفع احتیاجات عوام وخواص در ان نهفته بود ........بعد از انتخاب نامش باید دعایی برایش از درگاه خداوند می کردم شاید شاهد سرافرازی وموفقیتش نیز باشم هیچ دعایی رساتر وبهتر از این نیافتم " که یارب این اتش سرد کن بر جان سردفتر (اتش این همه مسولیت ودانلود بخشنامه ها وگزارش ها واسناد ها وامارها واحراز هویتها واتومبیل های سرقتی واسناد بازداشتی ومحجور و..... و..... )همچو اتش گلستان که سرد کردی بر جان ابراهیم خلیل الله (اشاره به اتش نمرود وانداختن ابراهیم در ان وتبدیل شدن اتش به گلستان معروف به "معجزه برد وسلام ".

مرجان سهرابی جمعه 29 آذر 1392 ساعت 16:29 http://nasimesobh.persianblog.ir

با سلام و عرض ارادت.
روز شش دی، روز سردفتر را به حضور جنابعالی و کلیه همکاران گرانقدر تبریک عرض می نمایم و به امید روزی که هفته سند رسمی در تقویم بدرخشد و نام اختصاصی روز سردفتر/ روز دفتریار و سایر ارکان سند رسمی که بحق شایستگی اختصاص نامشان در روزی مجزا بر همگان مبرهن است بر تقویم رسمی نقش بندد. از الطاف همیشگی شما سپاسگزارم و قدردان نگاه همیشه مثبت شما بزرگوار.

سلام بر همکار خوش ذوق و خوش قریحه سرکار خانم سهرابی
مقدم شما را در مدونات کاتب گرامی می داریم.
بی تردید روز ششم دیماه در تقویم دل های ما نقش بسته و بقول استاد طباطبایی نازنین عاقبت در تقویم رسمی کشور نیز ثبت خواهد شد بی تردید وجود فعالانی چون شما در فضای مجازی غنیمت بزرگی است که خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی را در رسیدن به این مقصود یاری خواهد نمود.سربلند و سرافزاز باشید. یا حق

محمود جمعه 29 آذر 1392 ساعت 16:39 http://daftare253noshahr.blogfa.com

با سلام خدمت شما همکار گرامی
مجددا فرارسیدن ششم دی ماه خدمت شما و همه همکارن و زحمتکشان این عرصه تبریک عرض مینمایم و از جنابعالی بخاطر لطف بی اندزه تان به خود تشکر میکنم به امید روزی که ششم دی ماه در تقویم شمسی خود ببینیم
با تشکر دفتریار 253 نوشهر

سلام به همکار خوبم جناب عبداللهی بیاتی عزیز
بنده همه وبلاگ های همکاران را تا آنجا که فرصت باشد رصد می کنم ولی وقتی می بینم اکثر دوستان غیبت های طولانی دارند که این مسئله باعث می شود ارتباط بین همکاران کم رنگ تر می شود و هم از این جهت که می بینم همکاران انگیزه کافی برای فعالیت در فضای مجازی را ندارند دلم می گیرد ولی وقتی می بینم شما همیشه به روز هستید و همیشه حرف های تازه برای گفتن دارید خیلی خوشحال می شودم و به شخصه از مطالب شما استفاده می کنم.در نهایت بنده هم این روز عزیز را خدمت شما و همکارانتان در دفتر 253 نوشهر تبریک و تهنیت گفته و برای شما آروزی موفقیت روز افزون دارم

بهزاد جمعه 29 آذر 1392 ساعت 20:02

با سلام خدمت جناب سجادی فر
بنده به نوبه خودم از شما به خاطر وبلاگ واقعا مفید و اطلاعات بروزتان تشکر میکنم عذر تاخیر ما را به علت مشغله زیاد پذیرا باشید اگر کمکی از دستم برآید خوشحال می شوم.
با آرزوی موفقیت روز افزون

سلام جناب امیری
از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم همیشه ما را از نظرات سازنده خود بهره مند سازید.
سلام مخصوص بنده را به تمامی همکارانتان برسانید.

ضمن عرض سلام و عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت روز دفاتر اسناد رسمی ، از همه کسانی که از هیچگونه تلاشی برای ارتقاء شان و شخصیت سردفتران و دفتریاران و بهبود معیشت و حل مشکلات مادی و معنوی آنان دریغ نمی ورزند تشکر و قدردانی می نمایم ضمناً توجه شما را به مطلبی با عنوان " جا مانده از قطار تقویم " نوشته جناب آقای هادی بنیادپور سردفتر محترم دفتر 10 مراغه جلب می نمایم (http://dafater.blogfa.com)

با سلام و عرض ادب
همکار خوبم آقای رحمتی بنده هم به نوبه خود این روز عزیز را خدمت شما تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از لطف شما بی نهایت متشکرم از مطلب همکار خوبمان آقای بنیاد پور هم استفاده خواهم کرد.یا حق

سلام
این ایام بر شما همکار عزیز مبارک

سلام جناب آقای حجت ارحام
بر شما هم مبارک باشد انشاالله
از لطف شما ممنونم
لطفتان مستدام
یا حق

امراله جلالی دیل دوشنبه 2 دی 1392 ساعت 16:28 http://karizesabt.blogfa.com

سلام برهمکارعزیزوسخاوتمند ضمن تبریک متقابل روزسردفتر شمارا عزیزوسخاوتمندلقب دادم بخاطراینکه درجایی خواندم دانشمندی که مردم ازعلمش سودببرنداز70عابدبرتراست چون اینجانب ودیگر دوستان ازاطلاعات وبلاک شما استفاده می بریم لذا ارزش والایی برای شما قائلیم امید وارم برزگوارانی مثل آقای بارعی وعظیمیان هم روش شمارا انتخاب کنند.ارادتمند جلالی

همکار بزرگوار جناب جلالی عزیز
بنده هم متقابلا این روز را محضر شما ارجمند گرانمایه تبریک عرض می کنم
بزرگوار ، حقیر وامدار محبت های شما و سایر دوستان هستم والا نه علمی دارم و نه هنری و هدف فقط آشنایی با همکاران فرهیخته ای چون شما و کسب فیض از محضرشان است.
به هر تقدیر بی نهایت از بنده نوازی شما قدردانی می کنم.
شاد باشی و مانا

پیرمحمدی پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 17:21 http://35qom.persianblog.ir/

سلام همکار ارجمند ششم دی ماه روز بزرگداشت دفاتر اسناد رسمی بر شما گرامی باد .

سلام جناب پیر محمدی عزیز
بنده هم متقابلا این روز عزیز را خدمت شما همکار بزرگوار تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
موفق باشید یا حق

ابـــوالفضل شنبه 7 دی 1392 ساعت 03:00 http://eyrozegar.ir/

با سلام و عرض ادب؛
بنده هم به نوبه ی خودم روز ششم دی ماه را محضر شما و جمیع همکاران محترمتان و خانواده ی بزرگ دفاتر اسناد رسمی تبریک و شادباش عرض می نمایم.
موفق و موید باشید...

سلام و عرض ادب و احترام
از لطف شما سپاسگزارم و برای شما آرزوی سربلندی و بهروزی دارم
یا حق

قسطاس شنبه 7 دی 1392 ساعت 22:22

این روز و هفته بر شما همکار محترم هم مبارک باد

سلام همکار فرهیخته خانم دکتر حاتمی
حضورتان پرفیض تان را ارج نهاده و عرض تبریک متقابل داریم
سربلند و سرافراز باشید
یا حق

با سلام و درود خدمت همکار گرامی جناب استاد سجادی فر
از لطف شما بسیار سپاسگزارم
انشالله فعالیت ما در فضای مجازی بتواند باعث پیشرفت همه همکاران شود ....

سلام بزرگوار
حمتن که چنین است
بخاطر وب مفیدتان از شما ممنونم
موفق و پاینده باشید

صولت یاوری دوشنبه 9 دی 1392 ساعت 00:09

باسلام
6 دی خجسته باد .

سلام استاد بزرگوار
سپاسگزارم و امیدوارم سال های آتی اهمیت ششم دی بیشتر از این ها بر همگان آشکار شود و بی مهری به دفاتر اسناد رسمی نیز روز به روز کمتر و کمتر ....

لطیف فلاحی پنج‌شنبه 12 دی 1392 ساعت 22:26

از تو شروع می کنم قسطاس جونم(سردفتر ) اسم قحطی بود جان دلم - اونوقت این اسم بنظرت کمی قدیمی نبود نمی شد ثبت احوال می رفتی نام بهتری انتخاب می کردی من یاد قیطاس میندازی شکارچی معروفی که گوش خرگوش را از بیخ می کندبا اون شلیک های نابش -دلم برای لوله تفنگش و بوی باروتش خیلی تنگ شده ......

عمو جلالی (سردفتر )تو هم که کلبه ات کلا کم رونق شده "مهر ووفا هم که نداری نکنه تو هم روزه سکوت سیاسی گرفتی بابا جون دلخوشی ما به تو بود اگر قرار باشه فصل فصل بیای این که همه را جون به لب می کنی - عموجلالی ما که با تو تعارفی نداریم رونق وصفای کلبه را بیشتر کن بخدا داریم خستگی های روزانه را با تو با عشق تقسیم می کنیم خانم مولاوردی را دیدی کلا وبلاگشو تعطیل کرد دلیل اونو می دونیم حداقلش اینه با خانم ایتالیاییه مشغول صحبته ....کلا ادمهای چند پیشه کم مایه میشن قول بهت می دم زودتر از زود برگرده همون حرفه سردفتری را دو دستی بچسبه احتمالا بنده خدا نمیدونه خزانه دولت روحانی خالیه وگرنه این مسولیت را قبولش نمی کرد ....

-صادقیان عزیز (دفتریار )تو هم که وبلاگت شده کارتابل کانون وسازمان ثبت فدای اون مهر ومحبتت تو دیگه چرا -وبلاگتو که می خونم یاد مخزن الاسرار می افتم از هر رنگ ونوشته ای داخلش هست بعضی موقع ها که کلا مشخص نمی کنی کلا چه خبره داستان اون همایش دفتریاران که دنبال کردم کلا مشخص نشد چی شد وچی بود وچی هست کم مونده بود دفتریاران را به جان سردفتران بندازی فلک زده ها کم بدبختی دارندتا تو باری به بارشون نیفزایی بعد هم کی به امور دفترخانه می رسی نکنه سردفتر را تک وتنها گذاشتی یا که نان نامت را در دفتر می خوری این همکار ما اقای صادقی سردفتر را محض رضای خدا تنها نگذار کم برو به این همایش وان همایش .......

مهرداد جون - سردفتر ازدواج ۳ نوراباد لرستان - ما با این یکی یک دونه ها مون "همسرانمان " موندیم از بس تلخ وشیرین وبلاگت را خونیدم جان به لب شدیم بابا بخدا چند وقت قبل زنم اونها را خونده بود می گفت اگر من بمیرم زن می گیری گفتم تو انقدر داغ توی دلم گذاشتی که غلط بکنم اسم زن را هم ببرم کلا با انجمن خانم ها در ارتباطی - کم مونده به انجمن مردها شکایتتو بکنم نماینده شورای شهر شهرداری تهران را دیدی از انجمن خارج شد چکارش کردند .....

فرامرز خان عزیز(سردفتر ) تو را که همه دوستان می شناسند به خوبی - خوش تیپی وگل بودن وگل گفتن - چقدر خوشم می اومد وکیف می کردم یک تار اون موی نازتو به من می دادی" اون یک تار موی سفیدشو "باید به دستم می بستم باشد که غلط می کردم هرگز سردفتر نمی شدم چکار کردی قربون اون قلب نازت برم که شاداب ومانا موندی - خوشا بحالت که "بقول دوستان" با اون وی پی ان ممتازت "هر چند که من می دونم که نداری " حداقلش یک بیل مکانیکی را در اغاز بکار سامانه ثبت انی انتقال دادی سنگینی بیل مکانیکی وسند تنظیمی ان بود که سامانه را همان روز اول از کار انداخت .......

خانم سهرابی (سردفتر ) آبجی من اول تو را خدا از اون اسب بیا پایین (تصویر روی وبلاگ ) جامعه سردفتری وهمکاران فضای مجازی به نظرات خوب حضرتعالی نیاز دارند بعدش هم نکنه انتظار داشتی اون مرد وزنی که تعریفشان را کردی وبه مرد بیچاره اخم کردی وکم مونده بود انجمن زنان را بر علیه اون بخت برگشته بشورانی به زنش می گفت غلط کردم اونوقت تو دلت سرد می شد - بیچاره شده از دست زنش یک مقداری بهش حق بده بنده خدا سقراط را یادته با خستگی وبدبختی رفت خونه زنش هر چه خواست محبتش را جلب کنه وقعی ومحلی بهش ننهاد با قابلمه زد توی سرش باز وقعیومحلی به زنش ننهاد دوباره از خونه خواست بیرون برود زن که دید کارد به استخوانش رسیده "آب داخل ظرف های کثیف را ریخت روی سر سقراط" دم در خونه " اونهم "سقراط " در کمال آرامش گفت :طبیعی است بعد از هر غرشی "زدن قابلمه " بارانی هم در راه است کلا باید اینجور جوابتونو بدهند تا بگیرید مردها بیچاره اند ...

استاد عزیزم طباطبایی از تو دیگه انتظار نداشتم فرمایش کنی: ندارم * فدای اون عینک نازت با ان قاب ته استکانی برم کم لطفی می کنی حساب سرانگشتی کردم اگر روزی فقط ۲۰ هزار پس انداز کرده باشی شمار حسابهات از دستم خارج میشه دلم میگیره موقعی که فرمودی :به آنی گشتنِ اسنادِ عالی ......

بگیرم جشنِ زیبائی برایت ...... اگرچه دست و جیبم هست خالی ...... در واقع حقیقت را گفتی "دست وجیب خالی "حسابهای بانکی عالی "

سلام جناب فلاحی عزیز
بابا همه رو که قاط زدی رفت!
البته میدونم نوبت من هنوز نرسیده بقول معروف آسیاب به نوبت!
خدا به خیر کنه!

ابوالفضل جمعه 20 دی 1392 ساعت 23:05

سلام
این آقای فلاحی چه باحــــاله

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد